בלוג

חזרה

רוצים שהגוף שלכם יחזיק מעמד לאורך זמן?

דרך חמשת הפרקטיקות הבאות, תוכלו לעזור לגוף שלכם להפיק את המירב ממה שאתם אוכלים ולהחזיק מעמד רב יותר בגלישה

כולנו יודעים שיש זמנים שבהם אנחנו צריכים לאכול, למשל, בשנייה שאתם מתייבשים לאחר 3 שעות סשן גלישה, ואין דרך לעקוף את זה - אתם חייבים להאכיל את החיה שבכם!
עם זאת, עבור פעמים כשהגוף שלכם לא באמת חייב פיצה או המבורגר בשביל להתקיים, הוספת קצת יותר סדר ומבנה למה שאתם אוכלים ומתי, יכול לעזור לכם לאכול טוב יותר.

הגוף שלנו יכול להרגיש עייפות מכמה סיבות:
- אם הגוף שלנו לא מקבל אוכל שעות רבות
- אם אנחנו אוכלים את המזונות הלא נכונים
- אם אנחנו אוכלים מתי שהגוף לא באמת צריך את זה

אם תעקבו אחרי חמשת הפרקטיקות הבאות, תוכלו לעזור לגוף שלכם להפיק את המירב ממה שאתם אוכלים. מה זאת אומרת בשבילכם? אתם תרגישו הרבה יותר טוב ותוכלו להחזיק יותר זמן בסשן גלישה.

תאכלו ארוחת בוקר במהלך השעה שאתם מתעוררים

לא לאכול ארוחת הבוקר הינה בעיה נפוצה אצל הגולשים. הרבה פעמים, הגולשים לא אוהבים לאכול לפני שהם בודקים את מצב הגלים בבוקר. זה מובן, שכן שאף אחד לא אוהב את התחושה של ביצים מקושקשות בבטן במהלך הגלישה. עם זאת, אם אתם לא אוכלים לפני שאתה חותרים לגלים, אתם עלולים גם לא לאכול ביס קטנטן עד שתגיע ארוחת הצהריים. במצבים כאלה קורה הדבר הבא - אתם כל כך רעבים וההחלטות של המזון שאתם הולכים להכניס לפה הן בדר"כ גרועות - וכך גדל הסיכוי להתמכר לכמויות אדירות של מזון לא בריא.

בנוסף, ללא אנרגיה לשרוף, המצב רוח שלכם יכול ליפול בקלות. תרגישו בפוסט טראומה של גלישה, וללא חלבונים ופחמימות, יהיה לכם קשה יותר במהלך היום.

הדרך הטובה ביותר לשבור את הצום של הלילה? תתפנקו על בננה במהלך השעה הראשונה שאת מתעוררים (כן, לפני שאתה יורדים לים). הפחמימות יתנו לכם אנרגיה לשרוף והאשלגן שבבננה יילחם עבורכם בהתכווצויות שרירים. בנוסף בננה לא מכבידה על הבטן, כך שאתם לא צריכים לדאוג מהרגשה של בחילה.

אחרי שאתם גולשים, תכינו שייק חלבון ו/או חטיף אנרגיה. אחת או שתיים מהאפשרויות הללו ייתנו לכם את האנרגיה שאתה צריכים כדי להתמקד, והחלבון ישמור על כאבי הרעב במים עד הצהריים לפחות.


גרשו את המאנצ' של הלילה

כולנו מכירים את התחושה. 11 בערב מגיע, ואתם רק רוצים משהו קטן לנשנש. זה אולי נראה לא מזיק בהתחלה, אבל חטיפי הלילה בשעה מאוחרת יכולים להיות מדרון חלקלק. אם אתם רוצים לישון שינה טובה, חשוב להפסיק לאכול כ-3 שעות לפני השינה. אכילה מאוחרת יכולה למנוע ממכם לקבל את השינה העמוקה שאתם צריכים. בנוסף, כנראה שאתם לא מנשנשים גזר וסלרי בשעה זו בדר"כ, כך שסביר להניח שאתם מוסיפים קלוריות נוספות ללא ערך תזונתי טוב בכלל.

במקום לפנות אל חטיפים בשעת לילה מאוחרת, תוודאו שאתם אוכלים ארוחת ערב מספקת. ארוחה זו צריכה לכלול שפע של חלבון, סיבים ושומן בריא כדי לשמור אתכם מלאים במשך כל הלילה.
מודאגים שאולי התשוקה לסוכר תגיע אח"כ? תתפנקו בקינוח אחרי ארוחת הערב - לא כל יום, אך תאפשרו לכם לפעמים, כדי שלא יגיע לילה אחד של קרייבינג מצטבר ומטורף. שוקולד מריר, חטיפי פירות קפואים ופירות יער טריים עם כדור קטן של גלידת וניל יהוו קינוחים נהדרים ובריאים, שלא יעמיסו על הגוף שלכם יוותר מדי סוכר.

בנוסף, אם תאכלו מאכלים אלה מוקדם יותר באותו הערב, לגוף שלכם יהיה יותר זמן לעבד את הסוכר לפני שתיכנסו למיטה.


לשתות לשתות לשתות!

לשתות מים בין הארוחות. זה נשמע כל כך פשוט, אבל עושה הבדל גדול כאשר מגיע הרגע שבו אתם שותים את כל מתקן המים שלכם עד שתהיו רוויים לגמרי. לעתים קרובות מדי אנו מבלבלים את הצמאון למים עם רעב, ולאחר מכן אנו שואבים המזון שלנו, כאשר הדבר היחיד שאנחנו באמת צריכים הוא קצת H2O. שתייה מרובה של מים במהלך היום יכולה לעזור לכם למנוע אכילת יתר, ולעזור לגוף לגלוש כשאתם בתוך המים.
כן, הגוף שלכם צריך פחמימות, חלבון, ומזונות אחרים שמבוססים על אנרגיה לשרוף, אבל הוא גם צריך מים גם.


תנשנשו בחוכמה

חטיף או לא חטיף, זאת השאלה. קיים ויכוח בריא על האם אכילת ארוחות בריאות קטנות רבות וחטיפים עדיפים על לאכול ארוחות גדולות יותר ומספקות. הכל תלוי במטבוליזם האישי שלכם: אין מידה אחת מתאימה לכולם מבחינת כמה לאכול בין הארוחות.

עם זאת, יש משהו שאפשר לומר על שמירת חטיף כחטיף. לאנשים רבים יש נטייה להפוך חטיפים לארוחה במלוא מובן המילה. זה בסדר שאתם דבקים בתזונת הארוחות הקטנות, אבל אם בכל זאת אתם אוכלים ארוחות דשנות גם, ייתכן ותרצו לבדוק איזה חטיפים אתם אוכלים. הרבה פעמים "חטיפים" מעלים את צריכת הקלוריות ללא הרבה ערכים תזונתיים. תהיו זהירים בחטיפים שלכם. וודאו שאתה מחשיבים את מה שאת אוכלים וכמה אתם אוכלים לפני הנשנוש. למרות שזה חשוב לתדלק את הגוף לגלישה, משקל נוסף הוא לא כל כך כיף שצריך לחתור מסביב.


תאזנו את הצלחת שלכם בזמן הארוחה

 

 אין זה סוד כי גולשים צריכים פחמימות: אנחנו שורפים המון אנרגיה. אם זה בחימום, בחתירה, בצלילה ובגלישה עצמה - גלישה באמת לוקחת מלא אנרגיה. עם זאת, אם מסתכלים לטווח הארוך, לסיבולת אנרגיה ושרירים חשוב לאכול תזונה מאוזנת. אנחנו לא יכולים פשוט להעמיס פחמימות.

כאשר אתם אוכלים ארוחות גדולות יותר, וודאו כי בנוסף למנות מאוזנות של פחמימות בתזונה היומית שלכם, אתם משלבים גם שפע של חלבון, סיבים (ירקות ירקות ירקות) ושומנים בריאים. מקורות חלופיים אלו של אנרגיה יעזרו להשאיר אתכם רזים ועם זאת יתדלקו לכם את השרירים לביצועים טובים יותר.

לכתבה המקורית -
http://www.theinertia.com/health/how-to-time-your-meals-to-fuel-your-body-better/ 


אהבתם את הכתבה? בא לכם ללמוד לגלוש? צרו קשר והחלום שלכם יכול להתגשם
 

תגובות פייסבוק