בלוג

חזרה

10 המזונות הטובים והבריאים ביותר לגולשים

איזה מזונות יהפכו את הגלישה שלכם לאפקטיבית וארוכה יותר? ואת החיים בכלל לבריאים יותר

כל גולש מכיר את ההרגשה הזאת שהעייפות מתחילה לחלחל בו והוא לא מצליח להביס את הגלים. כולנו רוצים לגלוש לאורך זמן יותר וטוב יותר, אבל אין מה לעשות, תמיד יגיע הרגע הזה שהאנרגיה מתחילה להיגמר.
לדעת במה לתדלק את הגוף שלכם כדי להאריך את הסשנים של הגלישה הוא המפתח בלממש את הפוטנציאל של הגלים ושל האנרגיה שלכם.

המדריך הבא יראה לכם בדיוק איזה מזונות יגרמו לכם להפיק את המיטב מהגלישה שלכם ומהחיים בכלל. 

מיצים ושייקים של פירות וירקות
אין דבר טוב מזה - גם ההכנה היא מהירה וקלה, וגם משקה הפלא יעזור לכם להיות ערניים ואנרגטיים במהלך הגלישה. בנוסף, השייקים והמיצים קלים לעיכול ולא יושבים כבד על הבטן בזמן שאתם במים. הערכים התזונתיים של המיצים הכוללים - ויטמינים, מינרלים וסוכרים טבעיים - נספגים מהר מאוד בגוף וייתנו לכם מהר מאוד בוסט של אנרגיה לזמן רב. 

 

מאכלים בעלי ערך גליקמי נמוך
מהווים ארוחה מושלמת עבור גולשים שלפניהם סשן גלישה ארוך. מדוע?

האינדקס הגליקמי הוא שיטה המדרגת את ההשפעה של המזונות השונים על רמת הסוכר (גלוקוז) בדם.
מזונות בעלי ערך גליקמי נמוך מתפרקים באיטיות במערכת העיכול ומעלים את רמת הסוכר בדם בצורה מתונה. כלומר, הן מקטינות את הרעב ושומרות על תחושת המלאות לאחר הארוחה לאורך זמן רב יותר, והן עוזרות לשמור על הסבולת במאמצים גופניים לאורך זמן רב יותר.
מאכלים בעלי ערך גליקמי נמוך יכולים להיות: לחם מחיטה מלאה, לחם דגנים/זרעים, דגני בוקר מלאים בסיביים, שיבולת שועל, זרעי פשתן, פירות יער טריים, יוגורט, גרנולה, רוב הפירות והירקות ואגוזים - כל אלה הם הדלק המושלם לסשן גלישה ארוך וטוב.

 

פירות טריים ויבשים
פירות הם בין המאכלים הטובים ביותר לאנרגיה מיידית ומקור מזין ענק לפחמימות, כך שהם אידיאליים לפני או אחרי ספורט. מנקודת מבט של ספורטאים - לויטמינים, מינרלים ונוגדי החמצון שיש בפירות, יש השפעה רבה על האנרגיה שלהם והבריאות בכלל. הם גם עוזרים להגן על הגוף שלנו מפני מים מזוהמים או לא איכותיים. פירות עוזרים לנו לחדש את מאגרי האנרגיה שלנו במהירות, ועוזרים לגוף להתאושש אחרי גלישה ארוכה, ומפחיתים כאבים בגוף ביום שלמחרת.

 

ירקות טריים
הירקות מושלמים לעזור ולייעל ביצועי תרגילים בזמן גלישה מרובה או אימונים כבדים. למספר ויטמינים ומינרלים שנמצאים בחלק מהירקות והפירות יש תפקיד חשוב בביצועי האימונים וההתאוששות לאחר פעילות גופנית מאומצת. חומרים מזינים אלו לא יכולים להיות מופקים על ידי הגוף, ולכן זה חיוני כי ספורטאים יעשו דיאטה עשירה בפירות וירקות, שתעזור להם לתמוך באימונים יומיומיים ובהתאוששות לאחר מכן.

 

זרעי צ'יה
יכול להיות שעוד לא שמעתם על הסופר פוד הנפלא הזה, אבל זה אחד הטובים שיש שם בחוץ!
לא רק קלי סלייטר הכניס אותם לשגרת הבוקר שלו, שכן מדובר במזון שכבר עשרות שנים נמצא בתוכניות דיאטה של ספורטאים. הזרעים הקטנים הללו יהיו מושלמים בלהשאיר אתכם מלאים לאורך שעות, וייתנו לכם שחרור איטי מתמיד של אנרגיה.

 

עוף/דג רזה
בשרים כמו דגים טריים (סלמון, טונה ומקרל עשירים בחומצות שומן אומגה 3) וחזה עוף, מלאים בחלבונים החיוניים ובחומצות שיעזרו לגוף שלכם להתאושש ולהתחזק אחרי סשן גלישה - כלומר, אתם תהיו חזקים ומהירים יותר.

 

מים
הדבר הכי קל וטוב ביותר לגוף שלכם. בעת גלישה, הגוף מאבד כ-2-3 ליטרים של מים, ולכן חשוב לשתות הרבה לפני ואחרי. אם אתם רוצים להוסיף קצת טעם למים שלכם, פשוט תוסיפו קצת לימון/נענע/מנטה ואפילו קמצוץ של מלח (תחליף לאלקטרוליטים). שתייה מרובה ומספקת תעשה הבדל משמעותי בביצועים שלכם.
 
מזונות בעלי ערך גליקמי גבוה
אחרי גלישה, הגוף שלכם צריך להתאושש במהרה - בחלון של חצי שעה עד שעה - אתם צריכים לבחור איזה מזון יועיל הכי טוב לגוף שלכם. לכן אחרי גלישה, המזונות הטובים ביותר הם מזונות בעלי ערך גליקמי גבוה, שכן הם במהרה יחדשו לכם את מאגרי האנרגיה ורמות הגלוקוז בדם.
המזונות הללו יכולים להיות: טבליות של סוכר פירות, חטיף אנרגיה מתקתק, סופגניות, קוראסונים, אבל יחד עם זאת תצטרכו מזונות שיש בהם גם חלבונים - פחמימות מורכבות, על מנת שתכניסו את הקלוריות בחזרה.
זה לא אומר שאתם צריכים לאכול אוכל רע ושטויות אחרי שאתם גולשים, שכן למאכלים בעלי ערך גליקמי גבוה יש קשר לבעיות בריאות כגון: סכרת, מחלות לב ואפילו סרטן. מאכלים כמו: אבטיח, תפוח אדמה אפוי, בטטה, חזה עוף הם עדיפים.

 

משקאות חלבון
כמו כל אימון בחדר כושר או ספורט, אחרי גלישה - הגוף שלכם צריך חלבונים וחומצות חיוניות על מנת לעזור לעצמו להתאושש ולהתחזק. לנסות לעשות זאת מהר לאחר גלישה, היא פעולה חיונית בשביל ההתאוששות והביצועים שלכם לפעם הבאה במים.
שייקים של חלבון (מן החי או מן הצומח) הם דרך נהדרת לעזור לכם לקבל את התזונה האופטימלית שאתם צריכים מיד. חלבונים מן הצומח עדיפים יותר שכן הם נספגים מהר יותר, עוזרים לאזן את ההורמונים, מזינים את העור והשיער, ומרגיעים את השרירים לאחר הגלישה. חלבונים מן הצומח הם אידיאלים אם תרצו לקחת את הגלישה שלכם לשלב הבא.

 
סופר פודס
כגולשים אנחנו חשופים תמידית למקורות של סכנה לגוף - שינויי טמפרטורה, מים מזוהמים, חתכים מהריף וכמובן השמש. שמירה על בריאות טובה חשובה במיוחד אצל הגולשים. כאן נכנסים הסופר פודס.
דוגמאות למאכלי סופר פודס הם: אבוקדו, שום, אוכמניות, גוג'י בריס, דגים שמנים, אזוקי, עגבניה, קינואה, ברוקולי ועוד רבים אחרים.
לספור פודס יש יתרונות בריאותיים מדהימים שישנו לכם את החיים ביבשה וגם במים. כמו כן, הם עוזרים להגביר את התפקוד של המוח והחושים - כאשר הם עוזרים לכם להיות עירניים לשינויי הגלים ולשמור על דעה צלולה במים.

 

לכתבה המקורית -
http://www.sbsboards.com/top-10-best-foods-surfers/

אהבתם את הכתבה? בא לכם ללמוד לגלוש? צרו קשר והחלום שלכם יכול להתגשם
 

תגובות פייסבוק